Inschrijven nieuwsbrief

Inschrijven nieuwsbrief

Abonnement Magazine

Ultra, de zakenkring waar entourage en hulp… ultra belangrijk zijn

Ultra, een naam die misschien verrast. Opgericht door Marvin Ndiaye, de oprichter van Fresheo, richt het zich op ondernemers die hun bedrijf willen laten groeien met ondersteuning en advies. De nadruk ligt op passie, netwerk en gedeelde adviezen. Het werkt, want in vier jaar zijn er al 115 leden. Het prijskaartje kan sommigen echter afschrikken… De jaarlijkse contributie bedraagt 25.000 euro! Onlangs organiseerde de kring een driedaags seminar in Istanbul waar Forbes aanwezig was.

© Ultra

De prijsbarrière lijkt ontmoedigend, maar geen enkele ontmoet ondernemer zag dit als een belemmering. “Het is de moeite waard”, zeiden de aanwezige zakenlieden in Turkije unaniem eind september. Ze prezen de warmte en het vermogen van de groep om nieuwkomers welkom te heten en te luisteren.

Hun profiel? Het is ver verwijderd van zakenkringen met veertigers of vijftigers in een verplichte das. De meeste Ultra-leden zijn jong, in hun twintiger of dertiger jaren. Vooral Franstalige Belgen met zorgen vergelijkbaar met die van oudere generaties: kostenreductie, aanzienlijke winsten, bedrijfsontwikkeling, personeelsbeheer…

Ze komen uit alle sectoren: digitale marketing, public relations, bouw, fotografie, SaaS, onroerend goed, fysiotherapie, welzijn, advocatenkantoor, luxe interieurdesign, autogarage, enzovoorts. Voor ieder wat wils. De aanwezige ondernemers in Istanbul (een deel van de leden) deden een omzet van 648 miljoen euro!

Marvin Ndiaye © Ultra

Sommigen zijn miljonair geworden of waren het al, zoals oprichter Marvin Ndiaye. Op 27-jarige leeftijd maakte hij fortuin met Fresheo, zijn bedrijf voor gezonde en thuisbezorgde maaltijden. Gelanceerd in 2018, toen hij 21 was, bereikte zijn voedingsgroep 80.000 maaltijden per week en ongeveer honderd werknemers. Dit succes maakte hem miljonair op zijn 23e. Sindsdien heeft hij deze club opgericht in 2021 en twee cafés geopend in New York genaamd L’Insolent.

Ultra organiseert onder meer drie driedaagse ‘Mastermind’ seminars per jaar. In 2025 waren Los Angeles, Tetouan en Istanbul aan de beurt. In 2026 zullen Kaapstad, Miami en Qatar volgen. Elke keer worden ondernemers verwelkomd in een idyllische setting met hoogwaardige ervaringen, zonder af te dwalen van het werk.

Ultra-leden op cruise op de Bosporus © Ultra

“Hoe duidelijker je weet wat je zoekt, hoe meer je het zult vinden”, “Je houding verandert alles”, “Verlies geen tijd in de verkeerde richting”, “Wat verdraag je te lang? Overvolle agenda, innerlijke vermoeidheid, stress, zwaarte?” Dit zijn enkele van de vragen en adviezen waar ondernemers bij hun bezoek mee werden geconfronteerd.

Introductie en ontvangst van nieuwe leden © Ultra

Tijdens hun verblijf in Turkije kregen ze presentaties van gerenommeerde ondernemers zoals Alex Cardon (Dog Chef, bedrijf in hondenvoeding, uitgeroepen tot scale-up van het jaar 2024, en oprichter van Limitless), Michael Labro (CEO van PMSweet, producent van macarons, met een omzet van 100 miljoen euro in 2025), Antoni Di Filippo (baas van Vertuoza, software voor digitalisering van de bouwsector) en Nathan Soret (Forbes 30 under 30 en eigenaar van Nonante Cinq, zijn communicatiebureau). Met als afsluiting vraag- en antwoordsessies. Er waren ook kleine reflectiemomenten waarin ondernemers concrete problemen of ambities konden delen en raad van collega’s kregen.

Michael Labro © Ultra
Alexandre Cardon © Ultra
Nathan Soret © Ultra

Het netwerk is de kern van Ultra. Marvin Ndiaye verklaart deze noodzaak om goed omringd te zijn uit zijn verleden. “Ik groeide op in persoonlijke financiële ondergang. Ik had geen netwerk en wist niets van zakendoen. Mijn ouders waren evenmin aangesloten,” vertelt hij aan Forbes België. “Daarom besloot ik bij te dragen aan het succes van anderen.”

In 2018 investeerde deze ondernemer uit Namen 50.000 euro om zichzelf het best mogelijke netwerk te geven. Hij noemt het “de meest gekke investering van zijn leven”. Multimiljonairs werden zijn mentoren en hielpen hem met sleutels tot succes, wat hij volledig realiseerde met Fresheo.

In december 2021 kwam Marvin Ndiaye tot het concretiseren van deze ambitie met Ultra en de eerste editie van het Mastermind. Het begon met een gratis sessie van tien personen bij hem thuis. Vanaf de tweede bijeenkomst in februari 2022 was er een betaalde versie waar nieuwe leden gretig op afkwamen. Inmiddels zijn er 13 edities van dit ultra-exclusieve seminar geweest, met telkens tien nieuwe leden.

Marvin Ndiaye © Ultra

“In het begin benaderden mensen uit mijn netwerk mij. Ik speel geen rol. Ik ben erg businessgericht en hou ervan om waarde te creëren. Ik wil niet relaxen zonder te groeien met mensen die mij niet vooruit helpen”, benadrukt de jonge multimiljonair.

Een groep wijzen screent en evalueert de aanvragen, waardoor het familiaire karakter wordt versterkt. Hun enige barrière is de reputatie van de ondernemers. Er worden geen mensen toegelaten die snel geld willen verdienen, zich bezighouden met cryptovaluta of als onbetrouwbare handelaren worden gezien. “Eigenlijk willen we geen beroepen toelaten die we niet trots aan onze ouders zouden vertellen”, zegt Marvin Ndiaye met humor.

Marvin Ndiaye © Ultra

“Ja, het doel is om geld te verdienen met wat we hier leren”, erkent hij, “maar niet zomaar. Het doel is altijd om hen sleutels te geven om hun bedrijf te laten groeien. We zijn geen redders, maar katalysatoren. Elk lid dat is gekomen, heeft bijgedragen met zijn specifieke kennis, wat de kennis van de groep alleen maar vergroot.”

Gemiddeld halen leden een omzet van 250.000 euro per maand en hebben ze hun investering van 25.000 euro vertienvoudigd. Deze bijdrage wordt na verloop van tijd geleidelijk minder en kan zakken tot 15.000 euro.

Ultra is inmiddels de grootste Franstalige zakenkring in termen van reizen naar het buitenland, zegt Marvin Ndiaye. Deze seminaars geven inspiratie aan de leden, via sprekers (zoals bijvoorbeeld Georges-Louis Bouchez, voorzitter van de MR, bij een eerdere editie) en geven hen tips. Deze Masterminds zijn ook een kans om te netwerken tussen ondernemers.

© Ultra

En wat vinden de direct betrokkenen van deze seminars en de zakenkring? “Ik ben hier gekomen om te leren mijn zaak te ontwikkelen, meer klanten te krijgen en meer geld te verdienen”. Dat is in een notendop de introductie van nieuwe leden aan het begin van deze Mastermind-sessie in Istanbul. “Dit is mijn vierde of zesde seminar en ik heb geen moment spijt van de investering! Ik heb enorm veel geleerd van de ontvangen adviezen, ik heb mijn bedrijf enorm kunnen ontwikkelen en werd onmiddellijk met open armen ontvangen door de andere leden”. Dat is de mening gedeeld door de oudste leden.

Ze kunnen niet wachten om verder te leren bij de verschillende netwerkmomenten, of het nu gaat om individuele begeleiding, evenementen of de seminars georganiseerd door Ultra. Met een tempo van 40 nieuwe leden per jaar, hoopt Marvin Ndiaye tegen eind 2026 meer dan 150 leden te hebben.

Latest article