Als CEO van Stellar Tech en Stellar Lab, een bureau gespecialiseerd in influencer marketing, belichaamt Cathy Pill de opkomst van een nieuwe lichting vrouwelijke
tech-ondernemers. Cathy Pill wordt gedreven door strategisch inzicht, zakelijk instinct en een onwrikbare inzet voor diversiteit. Ze is erin geslaagd haar succes uit te bouwen zonder hierbij haar waarden uit het oog te verliezen.
Vanuit Brussel zet Cathy Pill koers naar een nieuw hoofdstuk voor Stellar Tech, dat ze in 2015 samen met Sarah Levin oprichtte. De start-up heeft net een beslissende stap gezet: het heeft vers kapitaal opgehaald via een financieringsronde, ondersteund door het tweede fonds van investeringsmaatschappij Profinpar. “Dankzij deze kapitaalinjectie kunnen we onze technologie verder versterken, onze groei voorzetten en onze Europese expansiestrategie voltooien”, aldus de CEO. Die financiële steun maakte ook de overname mogelijk van het Duitse Iroin – een strategische zet die de SaaS-platformen Stellar en Creatorz aanzienlijk zal versterken. “Hun team vult het onze perfect aan. We werken momenteel aan de integratie van de Stellar- en Iroin-platformen tot één krachtige en schaalbare tool”, zegt Pill. Het doel is om bureaus en merken een naadloze, datagedreven totaaloplossing te bieden voor het optimaliseren van hun influencercampagnes.
De sterkte van Stellar Tech zit in de technologie. Via een internationale database helpt het platform merken om de juiste content creators te vinden, hun prestaties te analyseren, grootschalige campagnes op te zetten én nauwkeurig te evalueren. “Wat ons uniek maakt, is hoever we gaan met onze analyse”, legt Cathy Pill uit. “We beperken ons niet tot likes maar kijken ook naar het publiek, engagement rates, het soort reacties …” Ze benadrukt: “Invloed is geen eenmalige post, het is een doordachte strategie die vraagt om precisie, consistentie en een diep begrip van communities.” Techinfluencer Cathy Pill is een geboren onderneemster. Vóór Stellar, maakte ze naam in de modewereld. Op haar 24ste lanceerde ze haar eigen label en showde ze haar collecties op de Paris Fashion Week. Daarna besloot ze het roer echter om te gooien. “Ik hield wel van ontwerpen, maar het businessmodel voelde niet meer juist aan. Tegelijk zag ik de opmars van digitale influencers en voelde ik dat daar mijn toekomst lag.” In 2015 waagde ze de sprong. Ze lanceerde een eerste, rudimentaire versie van Stellar. “Alles was toen nog ambachtelijk”, herinnert ze zich. “Merken overtuigen om 2.000 euro in een influencercampagne te investeren, was toen een echte uitdaging.” Tien jaar later telt Stellar zo’n 400 klanten en een team van veertig medewerkers en draait het bedrijf een omzet van meer dan vijf miljoen euro.
Een vrouw met een missie
De sector mag dan nog steeds sterk door mannen gedomineerd worden, toch weigert Cathy Pill een uitzondering te zijn. “In het bedrijfsleven draait het om visie en daadkracht. Geslacht mag daarbij geen hindernis zijn.” Tegelijk erkent ze de mentale belasting van het moederschap. “Ik heb drie kinderen. Elke dag om 18.30 uur trek ik de deur van kantoor achter me dicht en ‘s avonds ben ik er alleen voor hen. Dat is mijn balans, al knaagt het soms dat ik er niet altijd kan zijn.” Omdat ze de koe graag bij de horens vat, heeft ze zich aangesloten bij de Belgische afdeling van Women in Tech, waar ze inmiddels ook bestuurslid is. “We willen tech toegankelijker maken, tonen hoeveel carrièremogelijkheden er zijn, en mensen ondersteunen die twijfelen om de sprong te wagen. Tech is een boeiende wereld, en zeker niet alleen weggelegd voor de elite.”
“Authenticiteit primeert. We maken de shift van flashy campagnes naar oprechte, geloofwaardige boodschappen.”
Met vaste voet aan de grond in Frankrijk, België, Duitsland en binnenkort ook Nederland, versnelt Stellar Tech zijn Europese expansie. “We mikken duidelijk op marktleiderschap in Europa, via interne én externe groei, én met onze technologische voorsprong”, aldus Cathy Pill. De Amerikaanse markt staat voorlopig niet op de radar, maar Europa biedt volop groeikansen in overvloed. “Er is hier een sterke dynamiek op het vlak van influencer marketing, met almaar meer mogelijkheden.” Ook in België zelf ziet ze een positieve evolutie: “Content creators worden steeds professioneler en creatiever. Authenticiteit primeert. We maken de shift van flashy campagnes naar oprechte, geloofwaardige boodschappen.” Diezelfde oprechtheid typeert ook haar parcours als onderneemster, gedreven door instinct en vastberadenheid. “Ik ben altijd nieuwsgierig geweest. Ik wilde begrijpen hoe dingen werken. Alles wat ik opgebouwd heb, is het resultaat van leren, luisteren en durven proberen.” Waar ze het meest trots op is? “Mijn eerste modeshow in Parijs. Mijn kinderen. Mijn gezin. Volwaardig vrouw zijn … En ook: dat ik het lef heb gehad om van richting te veranderen, van mode naar technologie. Dat ik een bedrijf met impact heb opgebouwd en dat heb laten groeien zonder mezelf te verliezen.”

Enkele kernfeiten:
De Stellar Group bestaat uit twee bedrijven:
- Stellar Lab – Influencer-marketingbureau in België en Frankrijk
- Stellar Tech – 3 Influencer Marketing Platforms (Saas): Stellar, (FR en Benelux) Creatorz (Benelux) en Iroin (DE)
- OMZET: $5M
- 400 klanten
- Verdeling: 28% DE, 28% FR, 25% Benelux, 19% Rest van de wereld
- Overname van het Influo-platform in juli 2024, omgedoopt tot Creatorz
- Overname van het Duitse bedrijf IROIN
in maart 2025
