Inschrijven nieuwsbrief

Inschrijven nieuwsbrief

Abonnement Magazine

Delhaize toont lef: de keten verdubbelt haar capaciteit in e-commerce

Van 25.000 naar binnenkort 50.000 bestellingen per week: Delhaize, marktleider op de Belgische voedingsbezorgingsmarkt, wil ruim voor zijn concurrenten blijven. Om dit te realiseren investeerde het bedrijf, samen met bouwbedrijf Montea, maar liefst 53 miljoen euro in een splinternieuw distributiecentrum in Vorst, dichtbij de Brusselse Ring, de Audi-site en het kanaal van Brussel.
Sinds de Covid-pandemie is de groei van online verkoop “ongekend” voor Delhaize, met jaarlijks een dubbelcijferige stijging. Het distributiecentrum in Puurs, dat klanten voorziet van thuisleveringen en winkels van Collect-pick-up points, had zijn maximale capaciteit van 25.000 bestellingen per week bereikt.
De nieuwe site in Vorst, die maandag is ingehuldigd en 24/7 operationeel is, zal dezelfde capaciteit hebben en stelt de supermarktketen in staat om het aantal dagelijks verwerkte bestellingen te verdubbelen. Ongeveer 15.000 producten maken deel uit van het assortiment. Op termijn worden er ongeveer 400 banen gecreëerd (bezorgers, orderpickers en administratieve functies).
De ambitie is niet alleen om de 120 verkooppunten die momenteel een Connect-service aanbieden te bevoorraden, maar ook om nieuwe te overtuigen onder de 450 winkels van verschillende typen die in aanmerking komen. De gratis voorbereidkosten, die in april zijn geïntroduceerd, zouden de keten daarbij moeten helpen.
Het centrum, met een oppervlakte van 20.000 m², moet ook snellere thuisleveringen mogelijk maken, vooral in Brussel, met minder tijd op de weg voor versproducten.

Latest article