Inschrijven nieuwsbrief

Inschrijven nieuwsbrief

Abonnement Magazine

Delitraiteur officieel overgenomen door Colruyt

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft gisteren officieel de overname van de keten Delitraiteur door Colruyt Group van Louis Delhaize goedgekeurd, die al maanden op alle fronten te koop was.

Ter herinnering, al op 23 oktober jongstleden kondigde Colruyt Group aan een akkoord te hebben bereikt over de overname van 100% van de aandelen van NV Delitraiteur van de groep Louis Delhaize. “Deze overname past binnen de strategische doelstellingen van de groep. De afronding ervan, en dus de integratie in de geconsolideerde cijfers van Colruyt Group, wordt verwacht in het eerste kwartaal van 2025,” meldde de directie van Colruyt, waarvan de online site de laatste maanden rijkelijk gevuld is met nieuwe informatie.

Bijna op schema dus, met de aankondiging gisteren van het groene licht van de Belgische Mededingingsautoriteit: de NV Delitraiteur zal voor de zomer worden opgenomen in de geconsolideerde balansen van de Colruyt-koepel. Met 40 winkels in België (en een in Luxemburg) is Delitraiteur tegenwoordig bekend om zijn ongeveer 200 kant-en-klare maaltijden per dag en zijn aanbod van duizenden hoogwaardige voedingsproducten, droog en vers, vaak van Belgische en exclusieve origine.

Klanten geruststellen

Johan Vermeire, de algemeen directeur B2B Food Retail bij Colruyt Group, wil geruststellen en zegt dat hij de directie en het personeel van het Delitraiteur-netwerk – die momenteel 38 zelfstandigen op 41 verkoopunten telt – in functie wil houden. De geleidelijke integratie van de nicheketen zal de grote Vlaamse distributeur, die ook de consumentenmerken Okay, Spar, Boni of BIO-Planet bezit, in staat stellen om het groeiende palet van zijn aanbod op het gebied van culinaire innovatie verder uit te breiden naast CRU en BON, een andere gourmetkant-en-klare maaltijdketen waarin Colruyt Group recentelijk een aandeel van 45% heeft verworven. BON heeft al verkooppunten in Brussel, Antwerpen en Luik en bereidt er ontbijt en lunches die zijn aangepast aan de behoeften van stadsbewoners.

Voor Colruyt Group passen deze twee laatste investeringen “in de strategische doelstelling om enerzijds te groeien in steden en anderzijds nog meer te focussen op een ‘on-the-go’ aanbod dat het gemak voor de klant uitbreidt” van 7 tot 22 uur.

Latest article