Inschrijven nieuwsbrief

Inschrijven nieuwsbrief

Abonnement Magazine

Forbes Vrouwen

Van Louane tot Thibaut Elzière: hoe Rollercoaster de nieuwe ‘place to be’ voor ondernemerschap werd

Zij hebben merken gecreëerd, vertegenwoordigd en verkocht die in België tot referenties zijn uitgegroeid. Vandaag slaan Emilie Duchêne en Clio Goldbrenner een nieuwe weg in. Ze evolueren van fysieke producten naar de economie van ervaring en kennis. Met de tweede editie van het Festival Rollercoaster dat vandaag in de Fox plaatsvindt, beperkt het duo zich niet tot het organiseren van een […]

Audrey joris herdefinieert de retail

Met AFC Collection maakt Audrey Joris luxemeubels toegankelijker. Door leasing, een digitale klantbeleving en flexibele distributiemodellen slim te combineren, herschrijft ze de regels van...

“Een maatpak is een vorm van expressie”

Angélique Van Gils groeide op tussen de stofstalen en patronen van haar grootvader. Al vier jaar schrijft ze samen met haar dochters Joy en...

Cathy Pill “Tech is geen mannen-monopolie”

Als CEO van Stellar Tech en Stellar Lab, een bureau gespecialiseerd in influencer marketing, belichaamt Cathy Pill de opkomst van een nieuwe lichting vrouwelijke tech-ondernemers....

Het glazen plafond kraakt, maar breekt nog niet

De financiële sector staat bekend als een traditioneel mannenbolwerk, waar het glazen plafond langzaam dunner wordt, maar nog altijd stevig aanwezig is. Ondanks toenemende...

Sophie Dutordoir Mevrouw 100 000 Volt

De CEO van een van de grootste werkgevers van het land is zelden in de media te zien. Sophie Dutordoir is een doener, geen...

Audrey Kamali en Hanna Bonnier van Women in Business: “Ons doel is uiteindelijk om overbodig te zijn”

Beperkte toegang tot financiering, gebrek aan zichtbaarheid, blijvende mentale belasting... Ondanks al deze obstakels maakt vrouwelijk ondernemerschap vooruitgang. Steeds meer vrouwen beginnen voor zichzelf en initiatieven nemen toe. Een gezamenlijk interview met Audrey Kamali en Hanna Bonnier, coördinatrices van het platform Women in Business, het centrum voor vrouwelijk ondernemerschap van hub.brussels, het Brussels Agentschap voor […]

Bold Woman Award 2025: Veuve Clicquot opent de inschrijvingen in België

Het internationale programma Bold by Veuve Clicquot lanceert de 4e Belgische editie van de Bold Woman Award en Bold Future Award. Sinds 1972 vieren deze onderscheidingen vrouwelijk leiderschap in 27 landen, ter ere van de durf van Madame Clicquot, een pionier in ondernemerschap. Twee prijzen erkennen vrouwen die ondernemen op verschillende momenten van hun reis. De […]

Geld verdienen door je tips te delen: de opkomst van social selling

In een wereld waarin traditionele reclame invloed verliest ten gunste van aanbevelingen van peers, komt social selling naar voren als een nieuwe commerciële benadering. Isabelle Rabier en Aurélia Clot, oprichters van Jolimoi en auteurs van het boek "Durf Social Selling aan", beschrijven dit opkomende model dat sociale netwerken combineert met gepersonaliseerde verkoop. Duik in […]

Zelfopoffering en zelfvertrouwen: gemeenschappelijke kenmerken van Oprah Winfrey en Nafi Thiam

Zelfopoffering in wat we ondernemen en zelfvertrouwen stonden centraal in de getuigenissen die zondagavond werden gedeeld door de Belgische atlete Nafissatou Thiam, drievoudig olympisch...

Latest news